Quiz: welke home workout past het beste bij jou?

Vanuit Team Sport hebben we doorheen dit jaar geprobeerd om de geschiedenisstudenten aan te zetten tot sporten. Ondanks de coronacrisis willen we die taak ook blijven verder zetten. Je hoort het immers overal: het is erg belangrijk om vanuit ons kot te blijven bewegen, om te blijven sporten. Sporten is niet alleen fysiek, maar ook mentaal erg gezond en daarom is het echt van belang om dit in deze quarantaineperiode te blijven doen. Team Sport wil je, ook al ben je totaal niet sportief, daarbij helpen en er ook voor zorgen dat je van sport kan genieten. Vul daarom onderstaande vragenlijst in en ontdek welke home-workout het beste bij je past.

De quiz.

Vraag 1: Hoeveel uur sport jij per week?

  1. Ik sport helemaal niet
  2. Ik sport 1 tot 3 uur per week
  3. Ik sport 3 tot 5 uur per week
  4. Ik sport meer dan 6 uur per week

Vraag 2: mijn favoriete quarantaine snack is…

  1. Een stuk fruit
  2. Een koek of een stuk chocolade
  3. Chips of nootjes
  4. Een sportreep

Vraag 3: mijn favoriete bezigheid in quarantaine is…

  1. Series kijken
  2. Sporten natuurlijk
  3. Gamen
  4. Studeren

Vraag 4: kies de stelling die het beste bij je past

  1. Ik was aanwezig op elke sport activiteit van Historia
  2. Het IFB-toernooi? Nog nooit van gehoord
  3. Ik was alleen aanwezig op de sport activiteiten van Historia als ik er zin in had
  4. Tijdens de loopsessies kon je mij vinden in de fak

Vraag 5: op de 24-urenloop kan je mij vinden…

  1. Aan de toog
  2. Bij de silent-disco
  3. Op de looppiste
  4. Bij de eetstandjes

Vraag 6: Wat doe je als het net begint te regenen wanneer je wilde gaan lopen?

  1. Ik ga toch gewoon lopen
  2. Ik blijf thuis en kijk een serie
  3. Ik zoek een andere sport die ik binnen kan doen
  4. Zelfs wanneer de zon schijnt zou ik niet gaan lopen

Vraag 7: na 20 minuten lopen ben ik…

  1. Zo rood als een tomaat
  2. Al lang gestopt
  3. Nog lang niet moe
  4. Per ongeluk in de fak beland

Vraag 8: sport gaat voor mij om…

  1. Conditie
  2. Snelheid
  3. Kracht
  4. Behendigheid

Vraag 9: mijn favoriete blokpauze is…

  1. Een boek lezen of een serie kijken
  2. Gaan lopen
  3. Naar de fitness gaan
  4. Een dutje doen

Vraag 10: mijn favoriete sport is

  1. Zwemmen
  2. Boksen
  3. Lopen
  4. Fitnessen

De resultatencode

Vraag 1:

  1. = 1 punt
  2. = 2 punten
  3. = 3 punten
  4. = 4 punten

Vraag 2:

  1. = 3 punten
  2. = 2 punten
  3. = 1 punt
  4. = 4 punten

Vraag 3:

  1. 2 punten
  2. 4 punten
  3. 1 punt
  4. 3 punten

Vraag 4:

  1. = 4 punten
  2. = 1 punt
  3. = 3 punten
  4. = 2 punten

Vraag 5:

  1. = 2 punten
  2. = 3 punten
  3. = 4 punten
  4. = 1 punt

Vraag 6:

  1. = 4 punten
  2. = 2 punten
  3. = 3 punten
  4. = 1 punt

Vraag 7:

  1. = 3 punten
  2. = 1 punt
  3. = 4 punten
  4. = 2 punten

Vraag 8:

  1. = 4 punten
  2. = 3 punten
  3. = 2 punten 
  4. = 1 punt

Vraag 9:

  1. = 2 punten
  2. = 3 punten
  3. = 4 punten
  4. = 1 punt

Vraag 10:

  1. = 3 punten
  2. = 4 punten
  3. = 2 punten
  4. = 1 punt

Welke home workout past nu bij jou?

Minder dan 16 punten: Jij bent liever lui dan moe

Als jij mocht kiezen zou je gewoon een hele dag in bed blijven liggen en series kijken. Natuurlijk is dat niet de meest gezonde manier om deze coronatijden door te komen. Maar beweging hoeft niet altijd vermoeiend te zijn, soms moet je er zelfs je bed of zetel niet voor uit komen. Zo kan je liggend enkele simpele oefeningen doen en verbrand je in no time al dat overtollig vet. Zet je favoriete serie op en ga in plankhouding op je bed staan. Probeer dit telkens één minuut vol te houden en herhaal het enkele keren.

17 tot 24 punten: jij bent liever studentikoos dan sportief

Jij hebt doorheen het jaar iets te hard genoten van het studentenleven. Daar is niets mis mee, maar al die pintjes en de snacks van de muur blijven zich natuurlijk wel opstapelen. Daarom is deze periode het ideale moment om van dat bierbuikje af te geraken. Door enkele simpele buikspieroefeningen is jou bierbuikje binnen een paar weken vervangen door een strakke sixpack. En na deze sombere periode kan je volop een nieuw bierbuikje beginnen kweken.

25 tot 32 punten: jij bent een ijdele spierkweker

Voor jou draait sporten vooral om het uiterlijk, jij wil er alles aan doen om je lichaam zo strak mogelijk te maken tegen de zomer. Gelukkig heb je nu zeeën van tijd om je voor te bereiden op de zomer. Nu de fitness gesloten is kan je jammer genoeg niet meer gaan paraderen in de fitness met je brede schouders of strakke legging. Maar niet getreurd, dit kan wel nog gewoon op straat. Ga een rondje lopen in de buurt van je huis en wie weet kom je wel die ene fitness bink of dat ene meisje uit de fitness tegen. En als lopen niets voor jou is, kan je ook gewoon een paar fitnessoefeningen op je balkon doen, zoals squats of gewichtheffen. Op deze manier kan je toch nog tonen wat je in huis hebt.

Meer dan 32 punten: jij bent een echte atleet

Voor jou is een dag zonder sport, een dag niet geleefd. In elke sport wil jij uitblinken en de beste zijn. Natuurlijk is een wedstrijdje met vrienden in deze tijden onmogelijk. Maar wij hebben een oplossing om dat competitiegevoel toch een beetje te behouden. In plaats van een wedstrijdje te houden tegen je vrienden, kan je gewoon een competitie houden tegen je zelf. Ga elke dag een rondje hardlopen en probeer iedere dag opnieuw je record te verbreken. Of probeer elke dag net iets langer in plank te blijven staan. Zo verbreek je niet enkel je eigen record, maar kan je ook jou spieren met de dag groten zien worden.

Geef een reactie